Dziś jest wtorek, 11.12.2018, imieniny Damazego, Waldemara
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Rada Gminy » Aktualności » Stanowisko Rady Gminy Malanów w/s lokalizacji w Malanowie posterunku policji

Stanowisko Rady Gminy Malanów w/s lokalizacji w Malanowie posterunku policji

Rada Gminy Malanów z pełną aprobatą przyjmuje informacje o możliwości zlokalizowania w Malanowie posterunku policji.

            Likwidacja posterunków policji w miejscowościach będących siedzibami gmin wpłynęła negatywnie na poczucie bezpieczeństwa lokalnych społeczności. Likwidacja posterunków postrzegana była jako ograniczenie dostępności do policji, zaprzestanie oddziaływania prewencyjnego, zwiększenie czasu dojazdu na interwencję, wycofywanie się policji z przestrzeni życia publicznego.

            Zdaniem mieszkańców policjanci służący na posterunkach policji najlepiej znają miejscowe realia i ludzi, mają dobre rozpoznanie lokalnego środowiska, są bliżej mieszkańców. Efektywniej zapewniają bezpieczeństwo i porządek publiczny.

            Znaczna odległość dzieląca poszczególne sołectwa od komendy powiatowej policji sprawia, że mieszkańcy gminy decydują się niekiedy nie składać zawiadomień na policję. Problem ten dotyka w szczególności osoby starsze, dla których wyjazd do Turku jest znacznym wysiłkiem.

           Rada Gminy Malanów pozytywnie ocenia możliwość przywrócenia posterunku policji w Malanowie, zauważa przy tym, że strukturą organizacyjną najbliższą oczekiwaniom mieszkańców byłby funkcjonujący całą dobę posterunek policji z pełną obsadą funkcjonariuszy.

            Rada Gminy Malanów deklaruje swoją dobrą wolę, wsparcie i pomoc w pracach zmierzających do udostępnienia, przystosowania i wyposażenia lokalu posterunku policji w Malanowie.

 

Malanów, 28 września 2016 r.


Pozostałe aktualności